Hvordan redigerer jeg i min hjemmeside?

Der er to måder at ændre i indholdet på din hjemmeside: Udnyt os eller Do-it-Yourself. Vil du udnytte din frie support hos os kan du enten fremsende ændringerne til vores support på support@atriumweb.dk eller du kan ringe på 32 15 50 70.

Hvis du selv vil kaste dig ud i det, kan selv lægge det op på hjemmesiden i den CMS-løsning, som følger med din hjemmeside.

Hvordan får jeg adgang til min hjemmeside?

Har du ikke allerede adgang til din hjemmeside, skal du tage kontakte til vores support. Her kan du få adgangsinformationerne til din hjemmeside, så du fremover selv kan lave ændringer til din hjemmeside.

Du skal naturligvis have adgang til at kunne redigere i din egen hjemmeside, hvis du vil have det. Så spørg endelig efter adgang, så får du det.

Jeg er kommet til at slette indhold på min hjemmeside, som jeg skal bruge igen – hvad gør jeg?

Med en hjemmeside hos os følger 14 dages backup. Det betyder, at vi kan tilbagekalde indhold, som er fjernet fra hjemmesiden i op til 14 dage efter, at det er slettet.

Kontakt supporten for at få hjælp til at få det slettede indhold tilbage.

Mangler du indhold, som går længere tilbage end de 14 dages backup, bør du stadig tage kontakt til supporten. I enkelte tilfælde kan det lade sig gøre at tilbagekalde materiale, som går længere end 14 dage tilbage.

Hvordan sender jeg store filer til jer, så I kan lægge dem op på min hjemmeside?

Mange mailløsninger har nogle begrænsninger, når det kommer til at sende store mængder af filer, eller filer – herunder store billeder – som fylder meget.

Hos os bruger vi WeTransfer til at sende store filer mellem hinanden, som giver op til 2GB afsendelse, gratis.

Hvor meget må billederne på min hjemmeside fylde, og hvor store må de være?

På en hjemmeside skal billederne fylde så lidt som muligt. Når du selv lægger materiale på din hjemmeside, bør billederne fylde under 200kb med en opløsning på omkring 1024 x 768 px.

Hvis du ikke har mulighed for at bearbejde billedemateriale, før du lægger dem på hjemmesiden, så send dem til os ved hjælp af WeTransfer, og så vil vi meget gerne hjælpe til.

Kan jeg have video på min hjemmeside?

Du kan sagtens have video på din hjemmeside. Vi anbefaler, at du opretter en gratis Youtubeprofil. På Youtube kan du lægge lige så mange videoer på internettet, som du har lyst til.

Når du har lagt videoerne op på din Youtubeprofil, får hver video en kode. Med denne kode kan du indlejre videoen på din hjemmeside. Hvis du har brug for hjælp til ovenstående, bør du tage kontakt til supporten på support@atriumweb.dk eller telefonisk på 32 15 50 70.

Hvor kan jeg se, hvor mange der besøger min hjemmeside?

Du kan sagtens få en statistik over, hvor mange der besøger din hjemmeside. Google Analytics er løsningen for dig. Med Google Analytics kan du få en ugentlig eller månedlig statistik over, hvor mange besøgende du har, hvor de kommer fra og meget mere. Kontakt os for at høre mere om Google Analytics.

Kan jeg sende nyhedsbreve ud til besøgende, som skriver sig op til det?

Selvfølgelig kan du det. Nyhedsbreve kan være en rigtig god løsning til at holde samarbejdspartnere informeret om, hvordan det går i din virksomhed eller til at holde besøgende kunder opdaterede om kommende arrangementer og aktuelle tilbud. Der er masser af muligheder. 

Hvad er søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering, eller SEO, er optimering af hjemmesiden til Google. Målet med søgemaskineoptimering er at blive fundet i søgeresultaterne, når mulige kunder søger i Google. Der er flere forskellige løsninger til at optimere din hjemmeside.

Kan jeg både tjekke mail på PC, MAC, Android, iPhone, iPad og tablets?

Sammen med din hjemmeside følger en mailløsning. Mailen kan du først og fremmest besøge i en browser, så du både kan tjekke mail ude og hjemme. Derudover kan du opsætte din mail på PC, Mac, Android-telefoner, iPhones, iPads samt andre tablets og smartphones.

Supportmedarbejderne hjælper dig hellere end gerne med at sætte det op for dig. Så tøv ikke med at kontakte dem.

Kan jeg tjekke min mail på en fremmed computer, fx i udlandet?

Ja, det kan du sagtens. Med en mailløsning hos os følger en webmail, så du kan tjekke mail i hele verden.

Hvorfor kan jeg ikke sende eller modtage mails?

Hvis du oplever at have udfordringer med at sende eller modtage mails, kan det skyldes flere ting. Både computer, mailprogram og netværk veksler fra hustand til hustand, og derfor er det svært at give et universelt svar på, hvad årsagen til problemet er.

Derfor må du ikke tøve med at tage kontakt til supporten, så vi kan hjælpe dig med at løse problemet.